2010. május 28., péntek

Spárgás minipite

minipite2

Én szezonban spárgát ennék spárgával. Nem szoktam megunni, mert eléggé felfokozott állapotba tudok kerülni attól, hogy az évnek csak egy rövid szakában elérhető, és annyi különböző ételt lehet (és szoktam is) készíteni belőle, hogy akár az is előfordul, hogy csak 1x kerül sorra a szezonban 1-1 kedvenc. Attól félek ugyanis, lázadás törne ki, ha a heti 2-3-ról még tovább akarnám növelni a spárgás ételek számát. Lehet természetesen nagyobb formában is sütni ezt a spárgás-csirkés pitét, csak akkor csökkenteni kell a tészta mennyiségét, vagy a fölösleget befagyasztani. Szerintem elég gyorsan össze lehet rakni, ráadásul ha van egy kis maradék főtt vagy sült csirkehúsunk, akkor még egy fázissal rövidül a procedúra.

Hozzávalók:

  • kb. 20 dkg spárga
  • fél csirkemell-filé (kb. 15 dkg)
  • 1 teáskanál olaj
  • 8-9 dkg zöldborsó
  • tejföl (esetleg kevés tejszínnel elkeverve), kb. 1 dl

A tésztához:

  • 15 dkg vaj
  • csipet só
  • 30 dkg liszt
  • hideg víz

Először elkészítem a tésztát, a lisztet elmorzsolom a liszttel és a sóval, majd annyi hideg vizet adok hozzá, hogy rugalmas tésztává álljon össze. A spárgát megtisztítom, és kb. 2 cm hosszú darabokra vágom. A csirkét apró kockákra vágom, és pár perc alatt megsütöm az olajon. Előveszek egy normál, 12 lyukú muffin tepsit. A tésztát 8 részre osztom, és minden részt elosztok egy kisebb és egy nagyobb darabba (mondjuk 2/5 és 3/5 arányban). Először vékony körré nyújtom a nagyobb tésztadarabokat. akkorák kell legyenek, hogy ha kibélelem velük a muffin tepsi 1-1 mélyedését, még kb. 1 cm-es perem legyen a tésztából a tepsi tetején. Ezután elosztom a tésztakosarakba a csirkehúst, a borsót és a spárgát, és mindegyik tetejére teszek egy evőkanál tejfölt, és egy csipet sót. Ha a tejfölt egy kis tejszínnel hígítom, van rá esély, hogy lefolyjon a töltelék aljára, nekem sajnos túl sűrű volt, és fent maradt az egész (így is finom volt azért). Ezután kinyújtom a kisebb tésztadarabokat is, hogy lefedjék a lyukakat és a kilógó tésztaszegélyeket is. A szegélynél összenyomkodom a két réteg tésztát, és behajtogatom, hogy jól zárjon és esztétikus legyen. Fél órára, vagy akár egy napra beteszem a hűtőbe. Sütés előtt megkenem a felvert tojással, és előmelegített sütőben, 180 fokon (légkeveréssel) kb. 30 perc alatt megsütöm. Hidegen és melegen is jó.

8 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Ezt a receptet én is letöltöttem, nagyon tetszett! Igaz, még nem próbáltam, de látom, hogy működik.... Jól néz ki! :))

Turák Kinga írta...

ezt felveszem az elkészítendők listájára :)