2010. július 13., kedd

Juhtúrós-tökmagos pogácsa

Még pénteken sütöttem, hogy másnap tudjak mit vinni a suliba (én még csak most tartok az utolsó hétnél). Az alap Millie receptje volt, a liszten változtattam, mert én általában csak sima lisztet tartok itthon (most pedig pláne a nagy lisztkukac-támadás után), és kevesebb élesztőt tettem bele. Ja és nem tejszínt, hanem savót.

Hozzávalók:

  • 38 dkg liszt
  • 4 g porélesztő
  • 10 dkg tökmag
  • 12,5 dkg juhtúró/bryndza
  • 1 kis doboz joghurt
  • 1 tojás
  • 4 evőkanál tökmagolaj
  • kevés olaj
  • 1 tojás a tetejére

A lisztet összekeverem némi sóval, a  tökmaggal és a porélesztővel. A juhtúrót, a joghurtot, és a  tojást villával összekeverem, és az olajjal együtt a liszthez öntöm. Savót/tejszínt öntök hozzá, és pár percig dagasztom, akkor jó, ha sima, és elválik a kezemtől és az edénytől. Kevés olajat öntök az edénybe és beleforgatom a tésztát, majd konyharuhával lefedve, kétszeresére kelesztem (nekem ez az erkélyen a tűző napon kb. 2 óra alatt megtörtént).  Lisztezett deszkán átgyúrom, kb. másfél cm vastagra nyújtom, és pohárral/pogácsaszaggatóval kiszaggatom. sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és letakarva még kb. 45 percig kelesztem. A tetejét megkenem a felvert tojással, és hideg, 190 fokra kapcsolt (alsó-felső) sütőbe teszem. Nem mértem az időt, hogy mennyi ideig sütöttem, nézegetni kell, és az illatok is árulkodóak.

0 megjegyzés: