2010. július 31., szombat

Csokoládékrémes muffin II.

Alapvetően elégedett vagyok a vincze kiadó szakácskönyvtár sorozatával, a sok kis könyvből 5 megvan, gyakran forgatom őket és gyakran is főzök (sütök) belőlük, és egy iszonyatosan nagy katasztrófát leszámítva eddig mindig jók voltak a receptek. Egyetlen szívfájdalmam, hogy kalória és tápanyag-adatok nincsenek megadva.

Ezzel a muffinnal avattam fel a legújabb szerzeményt, a csokoládés opust (hugi már jobban áll a saját példányával). És háááát izémizé… Egy dolgot megváltoztattam az egészség jegyében (a liszt fele tk. liszt lett) és egy dolgot megváltoztattam az ehetőség miatt – elképesztő cukormennyiség szerepel a receptben. Az egy dolog, hogy a tészta 10 dkg-ját 8-ra csökkentettem. Az általános tapasztalat, hogy ennyit mindig mindenben simán lehet csökkenteni. De hogy hogyan lehet megenni a muffint, ha a tetején a vajkrémben 18 dkg porcukor van, azt nem tudom. Én 5-t tettem bele, és magában így is szörnyű édes volt a krém, együtt mondjuk, hogy ok volt, igazából lehetett volna benne még kevesebb.

Ja és még porcukorral “kellett” volna dekorálni. hát azt végképp kihagytam.

Amúgy finom volt.

Hozzávalók:

  • 8 evőkanál vaj
  • 2,5 dkg étcsokoládé
  • 8 dkg cukor
  • 15 dkg liszt (nekem a fele teljes kiőrlésű volt)
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 teáskanál sütőpor
  • (2 evőkanál liszt)

A tetejére:

  • 6 evőkanál vaj
  • 2,5 dkg étcsokoládé
  • max. 5 dkg porcukor

A tésztához a csokoládét kis darabokra töröm és a felkockázott vajjal együtt egy tálba teszem. Mikróban megolvasztom, simára keverem a kakaóporral, és félreteszem, hogy visszahűljön “puha vaj” állagúra. Belekeverem a cukrot, majd egyenként a tojásokat, és végül a sütőporral elkevert lisztet. A teljes kiőrlésű liszt miatt tettem bele kb. 2 evőkanálnyi tejet, sima liszt esetén szerintem nincs rá szükség. Egy normál 12 lyukú muffin tepsit kibélelek muffin papírral, elosztom a mélyedésekbe a tésztát, és előmelegített sütőben, 180 fokon (légkeveréssel) kb. 15 perc alatt megsütöm. Közben a krémhez összeolvasztom a vajat és a csokoládét, alaposan összekeverem és félreteszem hűlni. Miután a csokoládés vaj lehűlt, belekeverem a porcukrot (nem árt szitálni, én ezt kihagytam, látszik is az eredményen), és a muffinok tetejére kenem (kiszedtem őket a papírból, mert elég picikék lettek, jobban mutattak papír nélkül). Hűtőbe teszem, hogy a krém megkeményedjen.

12 darab lesz belőle.

0 megjegyzés: