2010. június 3., csütörtök

Paradicsomos húsgombóc

Elég hihetetlen, hogy megkívántam a paradicsomos húsgombócot, mert nem az az étel, amiről alapesetben eszembe jut, hogy ’hú, de ennék belőle’. Pedig egyszerű és gyors is, és mivel egy liter paradicsomlé van benne, azzal áltatom magam, hogy a szükséges napi zöldségbevitelbe is jelentősen besegít. Biztos sokaknak furcsa, de tejföllel bőségesen megpöttyözve szoktam enni, a forró paradicsomszószhoz szerintem nagyon jól illik a hideg, savanykás tejföl (igazából gyakorlatilag mindenhez illik a tejföl).

Hozzávalók:

  • 50 dkg darált sertéshús (vagy pulyka)
  • 1 tojás
  • 10-12 dkg rizs
  • só, bors
  • 1 liter 100%-os paradicsomlé
  • cukor
  • (1 evőkanál olaj)
  • liszt

A rizst leöblítem, a hússal és a tojással egy tálba teszem. Sóval, borssal ízesítem, alaposan összegyúrom, és gombócokat formálok belőle. A gombócokat lisztbe forgatom, és enyhén sós, forrásban lévő vízbe engedem őket, és 30 percig főzöm. Kb. a főzési idő felénél hozzáadom a paradicsomlevet. Ha a 30 perc eltelte után nem elég sűrű a leve, kevés olajon, kb. 1 evőkanál lisztből világos rántást készítek, és besűrítem vele. Megkóstolom, és ha szükséges, kevés cukorral és/vagy sóval ízesítem. Kenyérrel vagy főtt burgonyával, és – bármily meglepő – tejföllel tálalom.

4-5 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia
az 1l paradicsom lét mennyi vízzel keverjük?
Köszi

Lilla írta...

annyi víz kell a fazékba hogy éppen ellepje a gombócokat.