2010. július 9., péntek

Nektarinos-joghurtos pohárkrém

A barackok közül a nektarin az egyetlen, amit szeretek, ebben persze nagy szerepe van a többinél vékonyabb, szőrtelen héjnak. mindig vannak kattanásaim, most azt hiszem a tejföl-joghurt-túró-mascarpone vonal. Még joghurt fagylaltot is készítettem, ami nagy szó, mert nincs fagyigépem, ami azért komoly visszatartó erő az otthoni fagylaltfőzést illetően.

Bár a végeredményen szerintem nem látszik, de a maradékok hasznosítása miatt készült ez a desszert. egyik nap crumble-t sütöttem, de sok volt a morzsa, úgyhogy volt egy doboz nyers, sületlen zabpelyhes morzsa a hűtőben. És tejfölt is csöpögtettem ki különböző dolgokhoz (és kivételesen még a savót is hasznosítottam). Natúr joghurt akad, és volt egy csomó nektarin is, amit cél nélkül vettünk a hétvégén. Desszert pedig kell legyen, mindegy, hogy focimeccs van, vagy a gilmore girls (szívek szállodája – anyám de rossz cím) újranézése.

Hozzávalók:

  • 4 maréknyi nyers crumble morzsa
  • 4 nektarin
  • natúr joghurt (én egy kis dobozzal raktam bele)
  • kicsöpögtetett tejföl/mascarpone
  • 1 teáskanál vanília-kivonat
  • kevés (barna) cukor

Először megsütöm a morzsát, egy kis tepsibe terítem (én egy IKE-ás teflonos gyerekjáték tepsit használtam), és előmelegített sütőben, 200 fokon pár perc alatt ropogósra és illatosra sütöm. A nektarinokat felkockázom, és elosztom 4 pohár vagy üveg tálka aljára. A tejfölben/mascarponéban elkeverem a vanília-kivonatot és a cukrot (azt hiszem 2 púpos teáskanálnyit raktam bele), majd kanalanként hozzáadom a joghurtot. A krémet a nektarin tetejére kanalazom, és végül megszórom a kihűlt morzsával. tálalásig hűtőben tartom.

4 fős adag (bár mi ketten tüntettük el)

Én a tejfölt nagyon keményre szoktam hagyni kicsöpögni, mert így nem lesz még a cukortól és az egyéb dolgoktól (pl joghurt ez esetben) sem túl folyós. Nem mértem mennyi volt, szerintem térfogatra kb. a kétszerese a joghurtak.

4 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Én is csak a nektarint szeretem a barackok közül :) Na, jó, néha még a sárgát megeszem, de az őszi a szúrós szőreivel... na, azt kihagyom :)

Lilla írta...

:-) jó hogy nem csak én vagyok ilyen "finnyás"

Felhőlány írta...

Nagyon ott vagy a poharas krémek gyártásában! :) Érdekes, én is a nektarint szeretem... kiütéses leszek az őszibarack szőrétől ha nem tudom lehúzni... :(
Az a zabpelyhes morzsa irtó jó a tetején, ki fogom próbálni! :))

Lilla írta...

köszi :-)