2009. szeptember 13., vasárnap

Cukkinis lasagne

lasagne1

Nagy zöldségfogyasztóként szerintem legalább olyan jó, mint a darált húsos, paradicsomos, besameles változat. A fokhagymás cukkini régóta nagy kedvencem köretként nagy kedvencem, most mindezt megfejeltem némi ricottával és paradicsomszósszal, és kész is a gyors vegetáriánus lasagne.

Hozzávalók:

  • 9 lasagnelap
  • 75 dkg cukkini
  • 25 dkg ricotta
  • 40 dkg darabos paradicsomkonzerv
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • só, bors, cukor
  • bazsalikom, oregano, majoranna, kakukkfű
  • 1 maréknyi reszelt sajt

Ehhez a recepthez kivételesen előfőzöm a lasagne-lapokat, mivel hajlamosak összetapadni, ezért rétegenként főztem őket, hogy rögtön a tepsibe tudjam kiszedni, így nem kellett olajjal megkenni, hogy ne ragadjanak össze felhasználásig. Egy nagy fazékban vizet forralok a tésztafőzéshez, majd elkezdem hármasával 5-5 percig előfőzni a lapokat. Úgy időzítem a tésztafőzést, hogy mire megfő az első adag, készen legyen a kétféle mártás. A cukkiniket nagylyukú reszelőn lereszelem, és az olívaolajon átforgatom, hozzáadom a fokhagyma felét, kicsit megsózom, és néhány perc alatt megpárolom. Belekeverem a ricotta felét-kétharmadát, és még pár percig együtt melegítem. A paradicsomkonzervet egy tálba öntöm, hozzáadom a maradék fokhagymát, egy csipet cukrot, a zöldfűszereket, sózom, borsozom, és a mikróban kicsit megmelegítem. A sütőt előmelegítem 200 fokra, és előveszek egy akkora tepsit, amit három lasagnelap lefed (kicsi átfedés lehet köztük). A tepsit kicsit kiolajozom, eligazítom benne a három tésztalapot, megkenem a paradicsomos mártás harmadával, és rákanalazom a cukkini felét. A következő körben ugyanígy járok el: három lasagnelap, a maradék paradicsomos mártás fele (azaz a következő harmad), és a maradék cukkini. A tetejére kerül az utolsó 3 tésztalap, a maradék paradicsomos mártás, kiskanállal rákanalazom a ricottát, megszórom a reszelt sajttal, és 15 percig sütöm. Azonnal forrón tálalom.

4 fős adag.

0 megjegyzés: