2010. június 16., szerda

Tejszínes sárgarépaleves

Kellett valamilyen leves a meggyes rétes elé, boltba menni nem volt kedvem, meg minek ha elég sok alapanyag van még itthon, úgyhogy körülnéztem a  hűtőben és a fagyasztóban. Találtam némi mirelit bébi sárgarépát, zeller majdnem mindig van, tejszín szintén, úgyhogy összekombináltam őket, hátha valami jó sül (fő) ki belőlük. És úgy is lett, nem vagyunk a levesek nagy barátai, de ez finom volt.

Hozzávalók:

  • 30 dkg bébi-sárgarépa
  • 2 szál angolzeller
  • 2 dl tejszín (10%-os főzőtejszínt használtam)
  • 1 közepes burgonya
  • 1 hagyma
  • 1 evőkanál vaj
  • szerecsendió, só
  • kenyérszeletek
  • tejföl
  • reszelt sajt

A kis sárgarépákat 2-3 darabba vágom, és pár percig párolom a megolvasztott vajon. Kanállal kiszedem a répát, majd a maradék zsiradékon pár percig párolom az apróra vágott hagymát. Közben felkarikázom a zellert, a hagymához adom, és addig párolom őket, amíg meghámozom és felkockázom a burgonyát. Belekeverem a burgonyát, egy pohár vizet, és fedő alatt addig főzöm, amíg a burgonya megpuhul, majd leveszem a tűzhelyről. Beleöntöm a  tejszínt és simára turmixolom. Újra felforralom, beleteszem a sárgarépa darabokat, és annyi vizet, hogy legyen elég leve, sózom, szerecsendióval ízesítem, és addig főzöm, amíg a répa megpuhul. Közben némi reszelt sajtot összekeverek egy kis tejföllel, pár szelet kenyeret elnegyedelek, rájuk kenem a sajtos masszát, és forró grillsütőben addig sütöm, amíg a sajt kicsit megpirul a tetejükön. A forró levest a mini meleg-szendvicsekkel tálalom.

3 fős adag.

1 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Nagyon jól hangzik és nagyon egészséges! Micsoda A vitamin kúra!
Nekem is adhatnál egy tányérkával!:)