2010. június 30., szerda

Fasírt

Kép most nincsen, nem is akartam ezt posztolni, de inkább legyen meg a recept, mert ritkán sütök fasírtot, és most is 2x kellett anyámat felhívnom, hogy akkor mi merre mennyi (mondjuk a mennyiségeket rosszul adta meg, nem két hanem 3 adag lett, de a káposzta is túl sok lett, úgyhogy jól jött ki a dolog végül).

Hozzávalók:

  • 25 dkg darált hús (nálam pulyka)
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 3 közepes burgonya
  • 1 tojás
  • só, pirospaprika (részemről nagyon kevés, késhegynyi), (bors – én szokás szerint kihagytam, gyakorlatilag mindenből kihagyom, utálom csíp meg amúgy is)
  • zsemlemorzsa
  • a sütéshez olaj
  • lehet egyéb fűszereket is tenni bele: szerecsendiót, majorannát, oregánót, bazsalikomot, fokhagymát

A a burgonyát meghámozom, kockákra vágom, és jó puhára főzöm. Forrón összetöröm – én villával csináltam, ekkora mennyiséghez nekem elég – és ha kihűlt belekeverem a húst,a fűszereket és a tojást. A masszából golyókat formázok, megforgatom zsemlemorzsában és kb. ujjnyi olajban megsütöm.

3 fős adag.

0 megjegyzés: