2010. június 16., szerda

Tonhalas-borsós spagetti

tonhalasteszta1

Azon kívül, hogy gyorsan elkészül és finom, az a jó ebben a tésztában, hogy könnyen „halmentesíthető” azoknak, akik nem szeretik a halat (mint pl. én ugyebár). Annyit változtattam tehát az alább leírtakhoz képest, hogy a mártásba nem morzsoltam bele a halat, hanem összekevertem a tésztával. Majd a mártásos tészta felét átraktam egy másik edénybe (célszerű kellően nagyot használni a mártás készítéséhez, hogy abba tehessük a kész étel felét), és ahhoz adtam a megadott halmennyiség felét. Nem kellett külön főzni, nem volt „jajj-majd-kipiszkálod”, és plusz mosogatnivalóval sem járt.

Hozzávalók:

  • 1 bögre zöldborsó
  • 20 dkg gomba
  • 2 dl tejszín
  • 35 dkg spagetti
  • 20 dkg tonhalkonzerv
  • 2 teáskanál citromlé
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • só, bors

A spagettit megfőzöm a zacskó útmutatója szerint, és közben megfőzöm a mártást. A gombát felszeletelem, és a fokhagymát megtisztítom. Egy serpenyőben felhevítem az olajat, és pár percig sütöm benne a gombát. Elég nagy lángon, hogy piruljon is, ne rögtön párolódjon. Aztán mérséklem a lángot, belekeverem a zúzott fokhagymát, majd felöntöm a tejszínnel, és felforralom. Hozzáadom a citromlevet, sózom, borsozom, és belekeverem a zöldborsót. Ha túl sűrű a mártás, egy kis tésztafőző-vízzel hígítom. Végül belemorzsolom a tonhalat, és összekeverem a lecsöpögtetett tésztával.

4 fős adag.

0 megjegyzés: