2010. június 14., hétfő

Sonkás palacsinta lepény

Gyakran sütök palacsintát, de kicsit unom már a kakaós-lekváros-túrós triumvirátust, ezért többféle töltelékkel és formával próbálkozom. Ez a sajtos-sonkás nagyon egyszerű, csak egy quiche-töltelékre erősen hasonlító tojásos keverékkel kell leönteni a palacsinta-csíkokat és pár percre betolni a sütőbe. Előételnek kis tálkában szerintem legalább 6 főnek elég, nekünk főételnek összesen 4 adag jött ki belőle. Azt nem számoltam, hogy hány palacsintát használtam fel hozzá, a megadott mennyiségből párat kakaóval ettünk meg.

Hozzávalók:

  • palacsinta (én 25 dkg lisztből és két tojásból, megfelelő mennyiségű tejjel, és buborékos vízzel csináltam)
  • 15 dkg sonka
  • kb. 10 dkg reszelt sajt
  • 3 tojás
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl tejföl
  • 2-3 újhagyma
  • petrezselyem

A szokásos módon palacsintákat sütök, üresen feltekerem őket, és kb. 1,5 cm széles szeletekre vágom. A sonkát vékonyan felcsíkozom, és a palacsinta-csigákkal váltakozva egy tűzálló tálba teszem. A tojásokat villával felverem, belekeverem a tejszínt, a reszelt sajtot, a tejfölt, pár evőkanál apróra vágott petrezselymet, és 2-3 vékonyan felkarikázott újhagymát. A palacsinta tetejére kanalazom a tojásos keveréket, és előmelegített sütőben, 170 fokon (légkeveréssel) kb. 20-25 perc alatt megsütöm.

4-5 fős adag. előételnek kisebb tálkákban min. 6.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodálatosan jó lehet

Lilla írta...

az :-) meg nem is bonyolult