2011. március 1., kedd

Oreo keksz házilag

IMG_6738

Mandy receptje volt az utolsó csepp a pohárban, hogy akkor én ezt itt-és-most megcsinálom. Hatalmas pro hogy tök jól lehet hozzá használni a McDonaldsban lőtt Tom&Jerry-s sodrófát, kontra, hogy nekem túl édes a tölteléke, de ezen legközelebb változtatni fogok.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 12,5 dkg kakaópor
  • 1 tojás
  • 22,5 dkg liszt
  • fél teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 12,5 dkg porcukor
  • 12,5 dkg vaj
  • 1 teáskanál vanília-kivonat

a krémhez:

  • 25 dkg porcukor
  • 4 evőkanál tejszín
  • 5 dkg vaj
  • 1 teáskanál vanília-kivonat

Először elkészítem a krémet, a puha vajat összekeverem a porcukorral, majd hozzáadom a tejszínt és a vanília-kivonatot, és simára keverem. Berakom a hűtőbe, mert akkor lehet jól dolgozni vele, ha hideg, szobahőmérsékleten kicsit folyik. A tésztához habosra keverem a vajat a cukorral, majd alaposan beledolgozom a tojást és a vanília-kivonatot. Egy tálban összekeverem a lisztet, a kakaót, a sütőport és a szódabikarbónát, és több részletben a vajhoz keverem (robotgép, vagy a végén bele kell kézzel mászni). Elég kemény tészta kell legyen (oké ha kicsit törik). 3-4 mm vastagra nyújtom (a legegyszerűbb a pulton, liszt sem kell alá, mert kellően zsíros), köröket szaggatok belőle, és előmelegített sütőben, 180 fokon, sütőpapírral bélelt tepsiben, 7 perc alatt megsütöm őket. Miután kihűltek, kettőt-kettőt összeragasztok a krémmel (elég sok a krém, lehet vele elég bőkezűen bánni). Fogyasztásig hűtőben tartom.

6 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon klassz lett a Te Oreo kekszed is.
Én kevesebb cukorral készítettem, mint ez a recept:-))

mandy tarragon írta...

Szuper lett :)

GasztroRéka írta...

Nekem is van ilyen hengerem, nem is gondoltam volna, hogy ilyen jól mutat!
A tejszínes krémeket nagyon szeretem.
Fogadó keksznek készítetted? Arra gondolok, hogy a férjed hazajött a síelésből azért?

Lilla írta...

nem ezt még a síelés előtt csináltam, ananászos-túrós gofrit kapott. hamarosan felkerül a receptje :-)

Mikrocica írta...

Fura, hogy ennyire körberajongjátok ezt a receptet, pedig két hibája biztos van:
1. Az OREO-val köszönő viszonyban sincs. Mondhatnám nem finom.
2. 12,5 dkg középkategóriás kakaópor még a tescoban is 1000Ft, ami kb 30-35 db kekszhez elég. 2x16db-os oreo a müllerben egy ezres

Lilla írta...

nem hiszem hogy érdemes ízlésről vitatkozni. én sem írom oda minden hal-recept alá, hogy nem finom.
másrészt teljesen jó kakaóporok vannak 8ezres kilóár alatt is.