2011. március 7., hétfő

Kávés minitorták

A kapucsínós változatot már többször elkészítettem Nigella házi istennős könyvéből, most a mellette lévő oldalon lévő másik kávés-csokis cupcake volt soron. Igazából meglehetősen nehéz dönteni, hogy melyik a jobb a kettő közül (hasonlít is a tésztájuk rendesen, a mázat pedig megváltoztattam, mert a 3 tábla csokoládét soknak találtam). Talán mindig az, amelyik épp’ van. Arra jutottam, hogy a legjobb vasárnap délutáni desszert a cupcake, vastag csokoládékrémmel a tetején (véletlenül sem cukros vajaskrémmel, az csak édes, meg amúgy is kevésbé zavar a cukorbevitel, ha csokoládé formájában történik, mint ha csak unalmas porcukor).

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 12,5 dkg vaj
  • 12,5 dkg nádcukor
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 1 evőkanál kakaó
  • 2 tojás
  • 1 evőkanál instant kávé
  • 12,5 dkg liszt
  • 4 g sütőpor
  • 1-2 evőkanál tej

a mázhoz:

  • 18 dkg étcsokoládé
  • 6 dkg vaj
  • 15 dkg tejföl

A tésztához a csokoládét és a vajat összeolvasztom, belekeverem az instant kávét, és félreteszem kicsit hűlni. Pár perc múlva egyesével belekeverem a tojásokat, majd beleszitálom a kakaót, a lisztet és a sütőport. Végül a tejjel lazítom, és papírral bélelt muffintepsibe kanalazom. Előmelegített, 200 fokos (légkeverés) sütőben 15-20 perc alatt megsütöm.  A mázhoz összeolvasztom a csokoládét és a vajat, és miután hűlt egy kicsit, belekeverem a tejfölt. A muffinok tetejére kanalazom, dekorcukorral vagy csokoládés kávészemmel díszítem.

12 darab lesz belőle.

0 megjegyzés: