2010. március 3., szerda

Mogyorós háromszögek

mogyorosharomszog2

Egész napos fejtágításra mentem, és élelmezés ügyben nem akartam kizárólag a büfé kínálatára támaszkodni, ezért még este összedobtam ezt a mogyoróval töltött leveles tésztás finomságot. Kávé mellé, reggelire vagy uzsonnára.

mogyorosharomszog1

Hozzávalók:

  • 10 dkg darált mogyoró
  • 10 dkg cukor
  • kevés tej
  • 50 dkg előnyújtott leveles tészta

Mivel a leveles tészta, amit venni szoktam, 6 előnyújtott lapból áll, ezért csak félbevágom a lapokat, így 12 darab négyzetet kapok. A mogyorót összekeverem a cukorral, és pár kanál tejjel, akkor jó, ha elég sűrű, mint pl. a bejgli vagy a pozsonyi kifli tölteléke. Egy tepsit kibélelek sütőpapírral, és a sütőt előmelegítem 200 fokra. A tölteléket elosztom a tésztalapokon, átlósan félbehajtom őket, és jó erősen összenyomom a széleket. A háromszögeket a tepsibe teszem (ha elég ügyesen sakkozik az ember, akkor pont belefér egy tepsibe), megkenem a tetejüket tejjel, és kb. 15 percig sütöm (illetve, amíg szépen megpirulnak).

12 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

1 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

És milyen egyszerű. Szuper.