2010. március 26., péntek

Sajtos-tejfölös pogácsa

pogacsa1

Valami miatt nem szoktam pogácsát sütni. Nincsen semmilyen konkrét indoka, így alakult. Pedig szeretem a pogácsát, türelmem is van a hajtogatós dolgokhoz. Mindenesetre most megtört a jég, sós süteményt akartam vinni másnap a tanuláshoz, szereztem gyorsan egy receptet, és éjjel összedobtam ezt a tejfölös-sajtos pogácsát.

Hozzávalók:

  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg liszt
  • 1 kis doboz (175 g) tejföl
  • 1,5 dkg élesztő (friss)
  • 1 kávéskanál só
  • reszelt sajt
  • kevés tej (kevesebb, mint fél dl)
  • 1 csipet cukor

Kevés tejet meglangyosítok, beleszórom a cukrot, és belemorzsolom az élesztőt. Amíg az élesztő felfut, elkeverem a lisztet a sóval, és elmorzsolom a vajjal. Hozzáöntöm a tejfölt és az élesztőt, és összegyúrom. Lisztezett deszkán átgyúrom (nagyon lágy a tészta), kinyújtom, és hajtogatom. A hajtogatás a következő: az alsó harmadát felhajtom a kétharmadáig, majd ráhajtom a felső harmadát, majd oldalt is hasonlóan járok el, így kilenc rétegű lesz a tészta. Fél óráig a deszkán pihentetem, majd újra kinyújtom, újra hajtogatom. Ezt még 1x megteszem, és a harmadik hajtogatás után kb. 7 mm vastagra nyújtom, pohárral vagy pogácsaszaggatóval köröket szúrok ki belőle, és megszórom a tetejüket sajttal. Előmelegített sütőben, 180 fokon pirosra sütöm (elfelejtettem mérni az időt, rá kell nézni időnként). Langyosan a legfinomabb.

2 tepsinyi lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: