2010. március 25., csütörtök

Roller Barbie…

… na jó messze vagyok én attól, hogy Barbie legyek – se égigérő lábam, se 40-es derekam, se fenékig érő szőke hajam nincs. :-D Van viszont egy “közös” rollerünk.

image Kép innen.

Már tavaly felvetettem az embernek, hogy mi lenne, ha a 3 rövid villamosmegállóra lévő munkahelyére nem villamossal vagy gyalog járna, hanem rollerrel. (Az autó szóba sem kerül, mint opció, drága a benzin, nevetségesen közel van az iroda, és parkolni sincs hol, és a bicikli sem játszik, az autósok őrültek, és nincs hova raknunk). Aztán elsikkadt ez a kérdés, egészen eddig a hétvégig, amikor szerintem megérezte a tavaszt, mert teljesen besózva kijelentette, hogy akkor neki most roller kell, mert jó idő van, és jó időben kint kell sportolni/rollerezni/egyébként is jó idő van.

Tegnap este végül sikerült megszerezni a kicsikét:

image Fa pallójú, jó magas embereknek is megfelelő (ez utóbbi nyilván nem miattam szempont), közepes és hosszabb városi utakhoz való roller. Ja és 100 kg-ig jó, a tömege pedig 5,2 kg. Gyorsan össze lehet csukni, van hozzá pánt, amivel elvileg vállra lehet dobni (hát én elég viccesen nézek ki vele).

Úgy alakult, hogy én avattam fel ma (az az alapfelállás, hogy én szombaton használom iskolába menet, aminek megvan az a rettentő előnye, hogy később tudunk majd kelni, hétközben meg Levi hasít vele munkába menet), jöjjenek az első tapasztalatok:

  • szerintem kevésbé bámultak meg, mint vártam, bár hátul nincs szemem.
  • a járda éppen ugyanolyan katasztrofális állapotban van, mint az úttest, csak gyalog kevésbé veszi észre az ember). Ez azért baj, mert “akrobatikához nem ajánlott”, csak azt nem tudom, hogy az akrobatika-e, amikor átzörgök a 2 cm széles folytonossági hiányokon a járdán.
  • sokkal gyorsabb, mint gyalog, akkor is, ha nem hajtja szét magát az ember.
  • meglepően izzasztó, bár ebben annak is része volt, hogy odafelé még rajtam volt a pulcsi (minden sportnál én izzadok meg utolsónak, hogy ezt legyen mihez viszonyítani).
  • szerintem jobban megdolgoztatja a lábat, mint a biciklizés. a biciklizés jó nagy vádlit csinál, én itt a combomat előbb éreztem, mint a vádlimat (elég sokat kell a rolleren lévő lábbal “rogyasztani”, ami jó, mert a comb a legproblémásabb rész).
  • az előzőhöz kapcsolódik, hogy nem árt megtanulni mindkét lábbal hajtani, mert különben szerintem elég aszimmetrikus izomzat a vége.
  • a biciklivel ellentétben bármilyen BKV járműre fel lehet vele szállni plusz jegy lyukasztása nélkül, mert összecsukva nem haladja meg a szállítható poggyászméretet (ami azért nem árt egy jó nagy eső esetén vagy ha durván túlbecsüljük az erőnket).

Elsőre ennyi, ha minden jól megy, szombaton a GBT-re ment tesztelem egy hosszabb úton is. :-)

Rollerkép: decathlon.

0 megjegyzés: