2010. március 14., vasárnap

Zöldségleves

zoldsegleves1

Nagyjából három kategóriába szoktam sorolni a leveseket: vannak a krém és/vagy egy zöldségből készülők, vannak a húsosak és van „A zöldségleves”. Semmi extra, az összes közül a legegyszerűbb, teljesen hagyományos, pirospaprikás zöldségleves. Nyáron érdemes friss répából és borsóból készíteni, addig azonban be kell érni a mirelit keverékekkel (szerintem mondjuk semmi baj a mirelit zöldségekkel). Én olyat használtam, amiben sárgarépa, borsó, kukorica és apróra vágott burgonya van, de a karfiolos és brokkolis változatok is megfelelnek.

Hozzávalók:

  • 1 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál pirospaprika
  • 25 dkg mirelit zöldség
  • ha a zöldségkeverékben nincs burgonya, néhány evőkanálnyi levestészta
  • só, szerecsendió

Az olajat felhevítem, átforgatom rajta a zöldséget, megszórom a pirospaprikával, és összekeverem. Felöntöm kb. 1 liter vízzel, és negyed óráig főzöm. Ha tésztával készítem, akkor a tészta főzési idejének megfelelő időben beleteszem a tésztát, hogy a tészta és a zöldségek ugyanakkorra puhuljanak meg. Végül sóval, (borssal) és szerecsendióval fűszerezem, és azonnal tálalom. Lehet természetesen vajgaluskát vagy csipetkét is belefőzni.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: