2010. március 12., péntek

Karfiolos tészta

karfiolosteszta1

Hűtő- és kamratakarítás jegyében született ez az étel, egy kis maradék tészta, szalonna, karfiol és tejföl… Szerintem nagyon jó lett, de én az összes szalonnás-zöldséges tésztának nagy rajongója vagyok. Kénytelen vagyok elismerni annak az állításnak az igazságát, hogy „egy kis szalonna mindent feldob”.

Hozzávalók:

  • 8 dkg száraztészta
  • 3 csík bacon
  • kb. 10 dkg karfiol
  • kb. 1 dl tejföl
  • kevés reszelt füstölt sajt

A tésztát megfőzöm a zacskón található útmutató szerint, és közben elkészítem a szószt. A szalonnát kockákra vágom, és a karfiolt kis rózsákra szedem. Egy serpenyőben megsütöm a szalonnát, majd mellédobom a karfiolt, átforgatom, belekeverem a tejfölt, és pár kanálnyit a tésztafőző vízből. Végül belekeverem a füstölt sajtot, és a megfőtt, leszűrt tésztára öntöm. Sózni szerintem nem szükséges, a szalonnában és a sajtban van elég.

1 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: