2010. április 29., csütörtök

Mentás, csirkés penne

teszta2

Nagyon finom, nem tudom miért, de nekem az utóbbi időben ez a kedvencem (persze menta nélkül) – pedig sokat, és sokfélét főztem, volt miből választani. Az enyhén mustáros tejszínes mártás, a zöldségek és a csirkehús bármelyik évszakban elkészíthető, minden szükséges tápanyag van benne, és gyorsan el is készül. Szerintem, ha valakinek nem először van kés a kezében, fél óra alatt el lehet készíteni.

Hozzávalók:

  • kb. 30 dkg csirkemell-filé csíkokra vágva
  • 30 dkg penne
  • 2 dl tejszín
  • 20 dkg zöldborsó
  • 1 piros kaliforniai paprika
  • menta
  • 1 közepes fej hagyma
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál mustár

A hagymát felaprítom, a paprikát kicsumázom, és csíkokra vágom. Egy nagy fazékban vizet forralok, és megfőzöm benne a tésztát, a főzési idő utolsó 3-4 percében mellédobom a zöldborsót. Egy nagy serpenyőben felhevítem az olajat, pár percig sütöm benne a paprikát, majd kiveszem belőle, és beledobom a vajat. Miután a vaj megolvadt, beledobom a húst és a hagymát, és addig sütöm, amíg a hús kicsit megpirul. Ezután hozzáadom a zúzott fokhagymát, a húslevest és a tejszínt, és kb. 8-10 percig főzöm. Végül belekeverem a mustárt, a paprikát, ha szükséges kicsit megsózom. Összekeverem a tésztával, és mentával megszórva, azonnal tálalom.

4 fős adag.

2 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Na igen, meg a tésztát is! :)))
Mentával még nem próbáltam, de ha a tabouleh-hez kitűnő, itt sem lehet rosszabb! :)

Névtelen írta...

rukkola salataval probaljatok.