2010. április 19., hétfő

Ricottás málnatorta

torta1

Nem az volt az eredeti tervem, hogy madárfészek-tortát sütök, csak ki akartam próbálni a kis gyümölcstorta formáimat, és csokitojásokat akartam a díszítéshez használni, hogy húsvéti legyen a dizájn. Aztán amikor mentem a fényképezőgépért, akkor esett le, hogy ezek bizony kis fészkek lettek 3-3 hófehér tojással. Lehet „fűbe is” ültetni a tojásokat, csak pár csepp zöld ételfestéket kell némi kókuszreszelékhez keverni, és máris kész az ehető „műfű”.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg liszt
  • 2 evőkanál hideg víz
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1 csipet só

A krémhez:

  • 2 dl málnalé (a málnát összetörtem, majd szűrőn leszűrtem)
  • 1,5-2 dkg keményítő
  • 25 dkg ricotta
  • cukor

A tetejére:

  • csokitojások (én fehércsokoládés mandulásat használtam)
  • szeletelt mandula

A tojásokat szétválasztom, a fehérjékből a sóval kemény habot verek, a sárgájákat pedig alaposan elkeverem a vízzel és a cukorral. A lisztet és a tojáshabot kanalanként a tojássárgájához adom, és mérettől függően 5-6 kivajazott, kilisztezett kis tortaformában megsütöm a piskótát. A málnalében elkeverem a keményítőt, sűrűre főzöm, még melegen belekeverem a ricottát és ízlés szerinti cukrot. A krémet a torták tetejére kanalazom, és félreteszem hűlni. Tálalás előtt szárazon megpirítom a mandulát, és csokitojásokkal és a pirított mandulával díszítem a tortákat.

5-6 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: